donderdag 26 maart 2015


Welkom
Welkom iedereen op mijn klassite van de metallurgie. Je kan hier meer informatie vinden over de meest gebruikte meetgereedschappen in de metaalbewerking. En waarom meten zo belangrijk is in de metaalbewerking. 


                                                                 Inleiding



Meten in de metaalbewerking is zeer belangrijk aangezien we steeds werken met toleranties van 1mm tot 0.001mm. Nauwkeurigheid is dus een must. Er zijn verschillende soorten meetgereedschappen en -methoden, daarom dat we hier dieper op ingaan. De keuze van het meetgereedschap, hoe wordt deze gebruikt en wat is het nut hiervan? Dat zijn allemaal vragen die we ons moeten stellen wanneer we praten over meettoestellen. Wie de juiste handeling met een meetgereedschap niet toepast zal nooit tot een correcte meting komen. Dwz: Geen correcte meting, geen correct werkstuk. Ook het onderhoud hiervan is zeer belangrijk. Een belangrijke en krachtige spreuk:

Meten is weten. Met passen en meten wordt veel tijd versleten. Doe je het niet goed, dan werk je niet goed





                                             

1 opmerking:

  1. Dit zijn dus lessen voor het leven voor elke metaalbewerker. Ik had eigenlijk gehoopt dat er meer artikels op je blog staan want ik lees altijd graag wat andere vakmensen zo te vertellen hebben.

    Ik hoop dat deze commentaar je ertoe aanzet nog een artikeltje te schrijven. Hou me op de hoogte!

    Groetjes,

    Debby

    BeantwoordenVerwijderen